top of page
iritmilo

פקטורינג: כלי רב עוצמה לשמירה על תזרים המזומנים והביטחון הפיננסי של עסקים

ה- FACTORING הוא כלי פיננסי יעיל המאפשר לעסקים לקבל תשלום מיידי עבור חשבוניות דחויות. עסקה זו מעניקה יתרונות רבים, ביניהם שיפור תזרים המזומנים, הפחתת סיכון אשראי וניהול יעיל יותר של הליכי הגביה מול הלקוחות.


הבדלים בין פקטורינג לבין הלוואה:

בניגוד להלוואה , שמעניקה חמצן לתזרים אבל מגדילה את ההחזרים החודשיים ובעצם מהווה סוג של הגדלת מסגרת אשראי, הרי שפקטורינג אינו כרוך בנטילת אשראי. כתוצאה מכך, העסקה אינה משפיעה על דירוג האשראי של העסק ואינה מגבילה את יכולת גיוס האשראי שלו בעתיד. יתרון נוסף הוא שחברה שמעניקה את השירות, למשל הבנק שלכם, נושאת בסיכון אי התשלום, ובכך מפחיתה את הסיכון עבור העסק. אם במקרים של הלוואות בערבות מדינה ללא ריבית הערבות היא על חשבון המדינה והריבית ניתנת בתנאים של גרייס נדיב, הרי שכאן היתרון הוא בחלופה טובה ללחץ תזרימי עקב עיכובים בגבייה.


יתרונות:

שיפור תזרים המזומנים: עסקים יכולים לקבל תשלום מיידי עבור חשבוניות דחויות, ובכך לשפר משמעותית את תזרים המזומנים שלהם. תזרים מזומנים חיובי מאפשר לעסקים לעמוד בהתחייבויותיהם, לשלם משכורות לעובדים ולבצע השקעות עתידיות.

הפחתת סיכון אשראי: הספקית של השירות נושאת בסיכון אי התשלום עבור חשבוניות שנמכרו. כתוצאה מכך, העסק אינו חשוף להפסדים כתוצאה מאי תשלום של לקוחות.

ניהול יעיל יותר של חוב הלקוחות: חברת שמספקות שירותי פקטורינג אחראיות לגביית התשלומים מהלקוחות, ובכך משחררות את העסק מהצורך לעסוק בפעילות זו כך שניתן להתמקד בניהול בלי כאב הראש של הגבייה.

שיפור תדמית העסק: המכשיר מאפשר לעסקים להיתפס כעסקים יציבים ובעלי ניהול פיננסי תקין.

גמישות: ניתן להשתמש בשירותי factoring באופן זמני או קבוע, בהתאם לצרכים המשתנים של העסק.


חסרונות:

עלויות: עסקים המשתמשים בשירות נדרשים לשלם עמלות עבור שירותים אלה.

אובדן שליטה על גביית תשלומים: ספקית השירות היא זו שגובה את התשלומים מהלקוחות, ובכך גורמת לאובדן שליטה מסוים מצד הספק.

פגיעה בתדמית: ייתכן שעסקים המשתמשים בשירותי פקטורינג ייתפסו כעסקים שאינם יציבים מבחינה פיננסית- שהרי אם היו יציבים לא היו נזקקים לשירות מלכתחילה.


סוגי פקטורינג:

מקומי: עבור מכירות בארץ.

בינלאומי: עבור מכירות בחו"ל.

יבוא: מיועד ליבואנים אשר מעוניינים לשפר את תנאי האשראי של הספקים שלהם.


למי מתאים המודל?

מגוון רחב של עסקים, קטנים וגדולים, בכל תחום פעילות יכולים להסתייע ולהפיק ערך רב מכלי הפקטורינג למשל: עסקים המתמודדים עם תזרים מזומנים מאתגר, סיכוני אשראי גבוהים או קשיים בגבייה עשויים להפיק תועלת מהשירות.


אז איך מתחילים?

ניתן לפנות לבנקים וחברות פיננסיות המתמחות במתן סיוע פיננסי לעסקים, בפרט לכאלה המתמחות במתן שירותי פקטורינג.

מומלץ לקבל הצעות מכמה גופים שונים ולבחור את ההצעה המתאימה ביותר לצרכים ולדרישות של העסק.


ואם זה לא מתאים לי כבעל עסק?

אמנם מדובר בכלי אפקטיבי ויעיל, אבל כפי שציינו מוקדם יותר, יש לו גם חסרונות והוא לא מתאים לכולם. וכאן אנחנו נכנסים לתמונה עם קו האשראי הדיגיטלי של bizi שמאפשר לבעלי עסקים שרשמו מעל ל שנתיים של פעילות לקבל הזרמה של הון נזיל לחשבון בתוך 24 שעות.

היות ואנחנו כבר בשנת 2024, חשוב שתכירו את הכלי הפיננסי החדש והייחודי שמאפשר לכם להגיש בקשה תוך פחות מ 10 דקות בבלי כל צורך לצאת מהמשרד, הכל ONLINE. במידה והבקשה שלכם תאושר, תוך 24 שעות כבר תוכלו לקבל את הזרמת ההון לחשבון.

המודל הייחודי שלנו גם מבוסס על עיקרון ה"לא משכת- לא שילמת". כלומר, בניגוד להלוואה שתקבלו בבנק שעליה אתם משלמים מרגע ההזרמה עד למועד הפירעון, אצנלנו הכסף אמנם עומד לרשותכם אבל אתם לא משלמים עליו כל עוד לא נזקקתם לו.

למשל, אם אשרנו לכם קו אשראי על סך 340,000 ₪, אבל בפועל ניצלתם רק 300, הרי שתשלמו ריבית רק על ה 300 וגם זה רק לתקופת הניצול. אם לאחר כחודש לצורך הדוגמא העסק רשם הכנסות ואתם מחזירים את 300 אלף השקלים לחשבון שלכם ב bizi, ברגע זה אתם מפסיירם לשלם ריבית והסכום המלא, כל ה 340 עומד לרשותכם עד למועד הבא שיהיה לכם לחץ בעו"ש ובתזרים המזומנים.

יתרון נוסף שלנו, הינו שהקצאת קו האשראי לא מחייב אתכם בהעברת פעילות או חתימה על ערבות וכמובן שיש לכם פטור מעמלת הקמה.





פקטורינג הוא כלי פיננסי רב עוצמה שיכול לסייע לעסקים לשפר את תזרים המזומנים, להפחית סיכוני אשראי ולנהל את חוב הלקוחות בצורה יעילה יותר. כתוצאה מכך, עסקים יכולים להתמקד בפעילות העסקית שלהם ולצמוח בצורה בריאה ויציבה. כמו כל מכשיר פיננסי עבור עסקים, חשובת תמיד ללמוד אותו היטב ולהבין מלפני ומלפנים את כל הסיכונים לצד ההזדמנויות שהם מעניקים. בנוסף, חשוב לעשות חקר שוק ולהכיר מספר גורמים מעניקים שירותי פקטורינג, להתמקח על העמלות ואת המוניטין שלהם בטרם תבחרו עם מי לעבוד.


27 צפיות0 תגובות

Comments

Rated 0 out of 5 stars.
No ratings yet

Add a rating
bottom of page